לעתים נוטים בעלי עסקים לתלות את האשם בעצירת הגדלת מכירות בגורם אחד ולהתלונן עליו, אך אז הם עלולים להחמיץ דרכים חדשות ומגוונות לעקוף את הגורם הזהו להגיע להישגים נאים. למשל, בתקופת מגפת הקורונה, נרשמה ירידה במכירות בעסקים מסוימים אך בעסקים אחרים המכירות פרחו. איך להפוך לעסק פורח כזה גם בתקופת משבר?
הדרכים שבהן ניתן להגדיל את כמות המכירות בעסק הן רבות ונוגעות בתחומים מגוונים. בכתבה זו נתמקד בקשר עם הלקוחות של העסק כאמצעי להגדיל מכירות בעסק.
לעסק קיים ישנם, בדרך כלל, לקוחות משלושה סוגים:
- לקוחות עתידיים – לקוחות פוטנציאליים, כאלה שניתן להופכם ללקוחות קיימים
- לקוחות קיימים – שחשוב לשמור על הקשר איתם תוך מתן שירות ומעקבים
- לקוחות עבר – שניתן לחזור אליהם ולהפוך אותם ללקוחות קיימים
הגדלת מכירות היא אחד היעדים של כל עסק שרוצה להתקדם ולהתפתח. כל בעל עסק מעוניין באופן טבעי להגדיל את המכירות בעסק שלו
אחת הדרכים להגיע ללקוחות פוטנציאליים היא לצאת בקמפיין חדש, פרסום רענן ופנייה ללקוחות דרך מדיות מגוונות. אין להסתפק בפרסום בעיתון או בפייסבוק למשל – חשוב לפנות ולפרסם דרך כמה שיותר מדיות. חשיפה הלקוחות לפרסום מכיוונים שונים עשויה להניב יותר לקוחות מתעניינים וקהל מגוון וחדש. חשוב וחיוני להשאיר בפרסום פרטי קשר מדויקים של העסק ובמדיות הדיגיטליות גם קישור להשארת פרטי הלקוח בקלות ובנוחות.
בנוסף ללקוחות שישאירו פרטי קשר ביוזמתם, מומלץ לבעל העסק להשיג לידים מדויקים, איכותיים ורציניים שעשויים להוות מאגר של לקוחות עתידיים למרות שלא פנו ביוזמתם. ניתן ואף רצוי להשתמש בשירותיהן של חברות אמינות המתמחות בהפקת לידים למטרה זאת.
שלב זה יהיה לבעל העסק מאגר של לקוחות פוטנציאליים שפנו ביוזמתם או שהגיעו כלידים מחברה מתמחה.
כדאי לבעל העסק להשתמש במערכת CRM שהיא מערכת לניהול קשרי לקוחות (Customer Relationship Management) השימוש במערכת כזאת יעזור לעשות מעקב מסודר ובקרה על הקשר של העסק עם לקוחותיו.
השלב הבא הוא יצירת קשר טלפוני עם הלקוחות.
בשלב זה מומלץ לבעל העסק להיעזר במוקד מכירות איכותי ויעיל שיוכל להגיע לתוצאות טובות ולהגדלת מכירות ודאית.
על מנת ששיחות המכירה יניבו הגדלת מכירות, הן צריכות להיעשות על ידי אנשי מקצוע מיומנים תוך שימוש בתסריט שיחה מדויק וטכניקות מכירה מעולות.
נציגי המכירה חייבים להכיר את המוצר או השירות שהם מציעים באופן מקיף ומלא. הם צריכים להכיר דרכים למענה על התנגדויות שעלולות לעלות בשיחה, להיות מסוגלים לתת מענה על כל שאלה ולהיות מספיק אמינים וישרים כדאי להגיד ללקוח כשאינם יודעים את התשובה, שיחזרו אליו אחרי שיבררו ולקיים את הבטחתם.
נציגי מכירות צריכים שיהיו להם, מתחת לידיהם, חומרים בכתב לשלוח למתעניינים שמהססים, מתלבטים וצריכים עוד זמן כדאי להתייעץ עם אחרים ולהחליט (חומר כתוב שניתן לשלו בווטסאפ, כמסרון או במייל).
הדרך הטובה והנכונה ביותר לדבר עם לקוחות היא ראשית להקשיב לצורכיהם,
להתלבטויותיהם ולשאלותיהם
מתן אוזן קשבת, מענה מלא ומדויק על שאלותיהם ופתרון להתנגדויות שעולות במהלך שיחות המכירה הם הדרך ליצירת יחסי אנוש טובים ואמון בנציג המכירה, שיובילו על פי רוב לביצוע המכירה.
פנייה ללקוחות עבר, יכולה להזכיר להם את הרכישה שעשו, להציע הרחבה, החלפה, שירות וכד'. לעיתים עצם הפנייה יכול להניע מכירה חדשה, ובכל מקרה, תזכורת יכולה להחזיר את לקוחות העבר למאגר הלקוחות הפעילים, והופכם למפרסמים שלא מדעת לעסק ולתוצרתו.
הלקוחות הקיימים, הם מאגר בלתי נדלה של אפשרויות. פנייה יזומה ללקוחות אלה יכולה לסייע לבעל העסק להבין מהן החוזקות של העסק, מהן החולשות שבהן יש לטפל, וכיצד ניתן לספק שירותים ומוצרים ללקוחות שכבר נוצר עמם קשר טוב.
מעקבים שיעשו נציגי השירות והמכירות אחר הלקוחות עמם היו בקשר, יוכלו להניב מכירות נוספות. אחוז ניכר מהלקוחות מתלבטים, משתהים ומהססים בבואם לרכוש שירות או מוצר. ביסוס יחסי אמון עם נציגי המכירות, קבלת מידע בכתב ובעל-פה ומעקב בהתאם לזמנים שנקבעו עם הלקוחות, ייצרו הזדמנות נוספת להגדיל מכירות בעסק.
מעקב אחר לקוחות שטרם ענו לטלפון, לא היו זמינים או ביקשו לדבר במועד אחר – חשובים ביותר. כאן השימוש ב-CRM מחד ונציגי המכירה מאידך יוכלו למקסם את המכירות גם ללקוחות שניסיון הקשר הראשוני עמם לא הסתיים במכירה עדיין.
שיחות מכירה טלפוניות כפי שניתן להבין, המתאפיינות בטקטיקות מכירה בהן עושים שימוש נציגי מכירות מיומנים, יובילו למצב של הגדלת מכירות. למוקד טלפוני יש, כאמור, שיטות מכירה יחודיות ולכן חשוב להעזר בנציגי מכירות מיומנים ויעילים. מיקור חוץ (Outsoursing) הוא האפשרות היעילה והמקצועית ביותר שבעל העסק צריך לחשוב עליה.
נשמח לספק לך שירותי מוקד מכירה מהטובים שיש!
בחברת היתרון היחסי פתרונות בע"מ אנו מטפחים צוות של נציגי שירות מעולים שיוכלו לסייע לך לתת ללקוחותיך את מיטב השירות, להגדיל את כמות העסקאות הנסגרות בעסק שלך, לסייע לך להגדיל מכירות בעסק ולייצג אותך באופן הטוב ביותר.
לחברתנו ניסיון של שנים במתן שירותי מוקד מכירה לחברות, עסקים וארגונים קטנים בינוניים וגדולים, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים, שירותיות, מקצועיות וכוח אדם קבוע מיומן ומחויב!
היתרונות הבולטים של היתרון היחסי פתרונות בע"מ הם מוניטין, ותק, אמינות, עשרות ממליצים ואופן פעולה שמשאיר את השליטה בידיך כבעלים של העסק. השירותים שאנו מספקים לבעל העסק שקיפות מקסימלית (שיחות מוקלטות, שיתוף טבלאות, סיכומי סוף יום, סטטיסטיקות ביצועים), ליווי צמוד של צוות ההנהלה שלנו, מעקב ובקרה מתמידים ודגש על יצירת יחסי אנוש מעולים עם לקוחות העבר, ועם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים של העסק.
השירות שלנו כולל הדרכה והכשרת נציגי מכירה תוך שכלול יכולות מתמשך, כך שיציגו את העסק שלך במיטבו ויתנו מענה מקיף, אמין מדויק וממוקד ללקוחות.
 
				 
								 
															


























