הקמת מערך טלמרקטינג – איך עושים את זה?

עובדים במוקד טלמרקטינג
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מחלקת הטלמרקטינג מהווה את אחד המוקדים המרכזיים בכל חברה וארגון, אם לא המרכזית ביותר.

מחלקה איכותית ויעילה מהווה הוכחה אמיתית לכך שהחברה חיה וקיימת.
אחד מתפקידיה החשובים ביותר של מחלקה זו היא לבצע משימה של ייצור לקוחות חדשים לחברה/ארגון,

שימור לקוחות, שידרוג ומינוף לקוחות.
אופי מחלקת הטלמרקטינג:

נקבע בדרך כלל על פי אופי פעילותה של החברה/ארגון וכן כמות העובדים בה. לדוגמא: מח’ טלמרקטינג

של חברת ביטוח תכלול בדרך כלל כמות גדולה של עובדים, לעומת זאת מחלקת טלמרקטינג של מיזם
פרטי תכלול כמות נמוכה של עובדים.
בבואנו להקים מחלקה שתייצר לקוחות נוספים לחברה, עלינו לקחת בחשבון את המטרות שאותן הציבה

לעצמה החברה וביחס ישר לכך לנווט את פעולות מחלקת הטלמרקטינג בהתאם כך שלדוגמא: אם לחברה
בתחום מסוים ישנם 2 סוכני מכירות שעבורם מתאמת מח’ טלמרקטינג פגישות – יהיה נכון לצוות 2 אנשי
טלמרקטינג באופן מקסימלי ולא יותר, זאת על מנת שלא יווצר מצב של עודף קביעת פגישות וחוסר יכולת
של הסוכנים לעמוד בהם.
תחום הטלמרקטינג הוא פועל יוצא של תמיכה בפעילות שווקית / מכירתית של חברה, שכן לעיתים קרובות,

מעניקים אנשי הטלמרקטינג גיבוי שווקי ומכירתי לאסטרטגיה ולטקטיקה שנקבעו ברמות מנהלים בחברה/ארגון.
טלמרקטינג כשמו כן הוא- מכירה או שווק טלפוני.

כאשר נמנעת אפשרות לקיים מכירה טלפונית בשל אופי
המוצר או השירות, וכאשר הלקוח חייב לפגוש את איש המכירות בפועל על מנת שתתבצע מכירה, אזיי
נדרשת פעילות שווק של פגישה עבור סוכן המכירות – מה שנקרא במונח המקצועי – טלמיטינג.
בעידן המודרני רבות החברות אשר מכירות בנחיצותה של פעילות זו ובמיוחד השכילו החברות ליצור

הפרדה בהגדרת תפקידו של איש המכירות אל מול מול איש הטלמרקטינג כשלנגד עיניהן מס’ מטרות:
1. למקסם מכירות ולהוזיל עלויות, לדוגמא: עלותו של עובד טלמרקטינג כוללת עלות שעת עבודה +

נסיעות+ בונוסים+ הדרכות ולעומת זאת עלותו של איש מכירות שטי כוללת: עלות שעות עבודה +
בונוסים+ נסיעות+ הדרכות+ הוצאות רכב+ הוצאות מחשב+ עלויות הלבשה וכיוב’ כך שנכון להיום,
ככל שניתן, משתדלות חברות קטנות וגם גדולות לבצע מקסימום מכירות ע”י מחלקת טלמרקטינג
מקצועית ומיומנת במידת האפשר.
2. לתת לכל אחד מעובדי החברה בתחום השווקי מכירתי לעסוק בתחום הראוי לו ביותר, כך שאיש

מכירות אמור להיות בשטח רוב שעות היום, לפגוש לקוחות חדשים, לייצר קשרים, להביא עסקאות
ולהיות הפנים של החברה כלפי חוץ בעוד איש הטלמרקטינג אמור לייצר עסקאות טלפוניות או לקבוע
פגישות איכותיות דרך הטלפון ולהיות איש הקשר הטלפוני של החברה.
בטרם נדון באיכותם וטיבם של אנשי המקצוע שירכיבו את מחלקת הטלמרקטינג, חשוב לציין כי יש

לקחת בחשבון מסגורמים אשר יועילו לתפקודה של מחלקת הטלמרקטינג בצורה מיטבית ואילו הם:
1. מיקום ראוי ומרווח לעובדים – חשוב שלכל עובד תהיה נישה או איזור מסויים משלו

( גם אם זה מסודר כopen SPACE) כך שבמקום הזה יוכל לשים את חפציו האישיים, לשים
תמונות של אהוביו, לתת לחושה של “מעין” בית בתוך החברה. רצוי כי באותה נישה יהיה מקום
בו ניתן לתלות תסריט שיחה מסודר, מס’ טלפון חיוניים, כתובות מיילים נדרשות ועוד ועוד.
2. ציוד משרדי ארגונומי המותאם בצורה שקולה לצוות אשר יושב מרבית שעות היום ואשר יוכל

להמשיך לבצע את תפקידו ללא בעיות גב, עיניים , ידיים וכו’…
3. עמדת טלפון נוחה אשר לה מחוברת אוזניה איכותית שתוכל להיות לעזר בעת השיחה ולפנות

את הידיים לכתיבה או הקלדת פרטים חשובים הנאמרים בשיחה הטלפונית.
4. תאורה – נדרשת תאורה מהירה ואיכותית אשר תאפשר לצוות לראות בצורה בהירה הן את צג

המחשב,הן את הספרות שעל גבי הטלפון בצורה שתהיה נוחה וטובה מספיק
כדיי להיות ממוקדים בעבודה.
רצוי שיהיה במקום חלון/חלונות לאוורור שניתנים לפתיחה וזאת על מנת שהצוות העוסק
במלאכה יוכל לנשום אויר צח ולשנות אווירה – לול לדקות ספורות
על מנת להגיע לתוצאות מירביות.
חשיבות ה”אנרגיה” הקיימת במרחב מחלקת הטלמרקטינג.

קיימת חשיבות גבוהה ביותר להפעיל מחלקת טלמרקטינג מצליחה במרחב אנרגטי

טוב כך שרצוי להקים מחלקה כזאת במקומות שאינם: מרתף, מקלט, מקום חשוך
ללא חלונות – כפי שנוהגות חברות רבות לבצע בעוד אינן מעריכות בחשיבות
הראויה את תפקידה של המחלקה.
אלמנט פשוט זה יכול לשנות בצורה קיצונית את התוצאות לחיוב או לשלילה.

בואו נעשה דברים מדהימים ביחד

צרו איתנו קשר עוד עכשיו וניקח את העסק שלכם למקום שתמיד חלמתם להגיע אליו

״אנשים חושבים שמיקוד פירושו להגיד כן למה שאתה צריך לעשות. כשלמעשה מיקוד הוא להגיד לא למאות רעיונות טובים אחרים שיש בנמצא. עליך לבחור בקפידה״

סטיב ג'ובס

אהבת את המאמר? יהיה מדהים אם תשתף אותו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp