בעלי עסקים רבים נלהבים לשווק את המוצר או את השירות שלהם. הם מקצוענים בתחומם, מאמינים באמת במוצר או בשירות שלהם, מבינים ומסבירים בצורה נהדרת ואפשר לראות שהם ממש ממש אוהבים את מה שהם עושים ומשווקים. אך לעתים קרובות כל זה מתבזבז על קהל לקוחות שהשיווק הזה לא רלוונטי עבורו, במקום להיות מכוון אל קהל היעד הנכון.
מה קורה כאשר המידע מגיע לאוזניים שאינן רלוונטיות?
מה קורה כאשר בעל עסק מוציא אנרגיה, מתאמץ, מכין פרזנטציה, מתכונן, מתרגש ולבסוף מגלה שהגיע אל קהל היעד הלא נכון, לחברה הלא נכונה או לאדם הלא נכון? או אז, כל הידע העצום שלו, כל ההתלהבות השמחה וההשקעה שלו בשיווק המוצר או השירות יורדים לטמיון ותחושת האכזבה מתחילה להתפשט.
המאמץ שבפנייה אל קהל יעד לא מדויק, עלול לבזבז משאבים מסוגים שונים, כגון:
● השקעה בפרסום שאינו מניב תוצאות
● השקעה ברכישת לידים יקרים ולא נחוצים
● הפעלת מוקד מכירות שיפנה לקהל שמלכתחילה אין לו עניין במוצר או בשירות
● השקעת זמן בפנייה לקהל יעד לא נכון – בכתב או בעל-פה
● השקעת מאמץ ואנרגיה
מה קורה כאשר בעל עסק מוציא אנרגיה, מתאמץ, מכין פרזנטציה, מתכונן, מתרגש ולבסוף מגלה שהגיע אל קהל היעד הלא נכון, לחברה הלא נכונה או לאדם הלא נכון? או אז, כל הידע העצום שלו, כל ההתלהבות השמחה וההשקעה שלו בשיווק המוצר או השירות יורדים לטמיון ותחושת האכזבה מתחילה להתפשט.
המאמץ שבפנייה אל קהל יעד לא מדויק, עלול לבזבז משאבים מסוגים שונים, כגון:
● השקעה בפרסום שאינו מניב תוצאות
● השקעה ברכישת לידים יקרים ולא נחוצים
● הפעלת מוקד מכירות שיפנה לקהל שמלכתחילה אין לו עניין במוצר או בשירות
● השקעת זמן בפנייה לקהל יעד לא נכון – בכתב או בעל-פה
● השקעת מאמץ ואנרגיה
אפשר לפעול אחרת. מיקוד – הוא התשובה!
בעל עסק לפני שאתה מסתער בהתלהבות על השוק, כדאי לך לתכנן את מהלכייך בתבונה.
שלב ראשון יהיה איפיון המוצר או השירות שלך. בדוק היטב מהם היתרונות היחסיים של המוצר או השירות שלך למשל:
● מה הייחוד שלו – למשל, חדשנות, נגישות
● על איזה צורך הוא עונה – האם מדובר במענה על צורך שקיים בשוק או שצריך לעורר?
● מה אתה נותן כבעל עסק – האם אתה מציע מומחיות, ניסיון?
לאחר שתערוך מיפוי מסודר של כל היתרונות של המוצר או השירות שלך תוכל להתחיל באיפיון קהל היעד שלך:
● מי עשוי להזדקק למוצר או לשירות
● מי צפוי לרכוש את השירות או המוצר הכי מהר
● למי המוצר או השירות יכול לעזור והוא אפילו לא מודע…
● באילו מדיות כדאי לפנות אליו
ככל שנדייק באפיון קהל היעד הפנייה אליו תוכל להיות יעילה יותר ומניבה יותר!
אפיון קהל היעד צריך להתייחס מצד אחד למה שבעל העסק מציע ומצד שני למאפייני הלקוחות:
למשל טיפול בשחיקת סחוסים בברכיים יהיה פחות רלוונטי ללקוחות צעירים, טרקטורים יהיו פחות רלוונטיים ללקוחות עירוניים ותרמילי בית ספר יהיו ככל הנראה פחות רלוונטיים לבני הגיל השלישי…
לעומת זאת, שיווק דירות יוקרה יתאים לקהל יעד בעשירונים הגבוהים, מוצרי ילדים ותינוקות יתאימו בעיקר לאוכלוסייה צעירה ושביסים וכיפות יתאימו בעיקר לאוכלוסייה מהמגזר הדתי.
איפיון קהל היעד של העסק יסייע לבעל העסק לצור פניה נישתית, מדויקת, מכוונת ויעילה. פנייה כזאת תמיד תהיה ממוקדת יותר ותיצור תוצאות טובות יותר.
עד כמה אתה כבעל עסק ממוקד? עד כמה אתה יודע לדייק את אפיון קהל היעד שלך במטרה להניב יותר מכירות ותוצאות טובות?
נעים מאוד, אני נעמי זלצינגר, מנכ"לית חברת היתרון היחסי פתרונות בע"מ, בעלת שני תארים במנהל עסקים – התמחות בשיווק ובעלת רזומה עשיר בתחום ניהול מכירות לתוצאות מקסימאליות, ניהול מוקדי טלמרקטינג דינאמיים ומתן שירות ייחודי ללקוחות.
אשמח לקיים איתך פגישת סיעור מוחות מקצועית אשר תמקד את הפעילות השיווקית שלך, תסייע לך לפנות לקהל יעד ממוקד ומדויק ותיצור לך תוצאות איכותיות ומשביעות רצון