מלחמה מזמנת לבעלי עסקים תקופה מאתגרת. פגיעה בשגרה, אי יכולת לסמוך על מהלכים רגילים, חוסר אפשרות לצפות מגמות ושינויים, לעיתים שינויים בכוח אדם (עובדים שמגויסים למילואים), עבודה מול ספקים ולקוחות שגם הם חווים אי וודאות ועוד. כל אלה פוגעים ביכולת לקיים מכירות בזמן מלחמה.
תקופה כזאת, שבה היציבות הכלכלית של המשק מתערערת ובמישרין או בעקיפין משפיעה על כל עסק כמעט, מחייבת את בעל העסק לחשיבה מחדש, לגמישות ולפנייה גם לנתיבים חדשים שלא נוסו בעבר על מנת להחזיק מעמד לעבור את התקופה הקשה ולהצליח לקיים מכירות בזמן מלחמה.
היכולת לייצר מכירות בזמן מלחמה נפגעת בדרך-כלל גם בגלל שינויי ביכולת הקנייה של הלקוחות. חלקם נפגעו כלכלית בשל המצב, חלקם חוששים מהעתיד ולכן חוששים מהתחייבות וחלקם לא יכולים להגיע פיזית לבית העסק בגלל ריחוק, אזעקות, הוראות פיקוד העורף וכן תחושות של חוסר אונים, פחד, ודאגה.
מכירות בזמן מלחמה דורשות מבעל העסק גמישות מחשבתית, התאמות
ושיטות חדשות להתמודדות עם המצב
ראשית יש לחשוב לטווח הרחוק. המלחמה תסתיים. יש לתכנן את היום שאחרי ואת הדרך אליו. בעל העסק חייב לחשוב איך להגיע לאותו יום מוכן וערוך מבחינה כלכלית ושיווקית ומבחינת הקשר שלו עם הספקים השותפים מחד ועם הלקוחות שלו מאידך.
בפן החשיבתי זמן המלחמה הוא פסק זמן מסויים להעריך את התארגנות העסק לזמני משבר עתידיים (כמו שהייתה תקופת הקורונה ותקופת המלחמה הנוכחית) מבחינה כלכלית, עתודות, גיבויים, העסקת כוח אדם וכד' ולהסיק מסקנות לעתיד.
בפן המעשי היום-יומי, זה הזמן לפנות ללקוחות בדרכים חדשות שלא יאלצו אותם להגיע פיזית לבית העסק: מהלכים שיעבירו כמה שיותר שירותים, מכירות וטיפול לתחומי האון-ליין.
מכירות בזמן מלחמה מושפעות מאוד ממצב הרוח, הלאומי והאישי.
חלק מהלקוחות יסתגרו וימעטו ברכישת שירותים ומוצרים, וחלקם דווקא יימצאו מפלט
ומזור ברכישה, צריכת שירותים וטיפול והצטיידות להמשך.
כולנו חווים ימים קשים של חוסר וודאות דאגה. על מנת שהעסק יוכל לקיים מכירות בזמן מלחמה הגישה ללקוחות חייבת להיות מקרבת, גמישה ומכילה. גישה זו יכולה להתבטא בדרכים שונות. פרסום ושיווק עדינים יותר, אפשרות לתשלומים נוחים יותר, אפילו הנחות של כמה אחוזים שיקלו על הלקוחות וימשכו אותם ופתרון מעולה לחשש ולעיתים לאי היכולת לצאת מהבית – שימוש במכירות טלפוניות.
שימוש במוקד מכירות ובנציגי שירות טלפוניים יוכל לתת לעסק אפשרות לפנות ללקוחות קיימים, לקוחות עבר ולקוחות פוטנציאליים בדרך שתתן ללקוחות הזדמנות לשפוך את לבם, להתייעץ, להיעזר, לקבל מידע ובסופו של דבר גם לרכוש שירותים או מוצרים מבלי לצאת מארבע אמותיהם בזמן מלחמה מצד אחד, ומבלי לאבד את הקשר האנושי התמיכה והמענה האנושי.
כדאי לך כבעל עסק לשקול להיעזר במוקד מכירה במיקור חוץ
החזקת מוקד מכירה שהוא כל כך נחוץ בימים אלה מתאימה יותר לעסק בינוני או גדול וגם להם לא תמיד ולא בכל זמן. העלויות וההתעסקות עם מחלקה שאינה חלק מלב העשייה של העסק, עלולה להיות מסובכת ולצרוך משאבים רבים מאוד. השימוש במוקד מכירות במיקור חוץ, יבטיח לבעל העסק כוח אדם מיומן, רציני, גמיש ומותאם לצרכיו.
הקמת מוקד מכירה אינה דבר פשוט, והניהול שלה הוא עניין למומחים שיוכלו למקסם את הרווחים של העסק תוך שימוש אופטימלי בהשקעה שלו, מבלי להיות מחויבים להחזיק מחלקה נוספת בעסק, על כל המשתמע מכך, מבחינת התעסקות עם כוח אדם, משכורות הדרכות וכד'
מכירות בזמן מלחמה הן חיוניות להמשך קיום העסק. האפשרות להמשיך לקיים שגרה, לפחות מסוימת, גם בימים של חוסר ודאות, תוכל לתת לבעל העסק "חמצן" שיסייע לו לשמור על פעילותו, הקשר עם הספקים והקשר עם הלקוחות ולהכין עצמו לימים טובים יותר הצפויים בתום המלחמה.
נשמח לספק לך שירותי מוקד מכירה מהטובים שיש!
לחברתנו ניסיון של שנים במתן שירותי מוקד מכירה לחברות, עסקים וארגונים קטנים בינוניים וגדולים, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים, שירותיות, מקצועיות וכוח אדם קבוע מיומן ומחויב!
בחברת היתרון היחסי פתרונות בע"מ אנו מטפחים צוות של נציגי שירות מעולים שיוכלו לסייע לך לתת ללקוחותיך את מיטב השירות, להגדיל את כמות העסקאות הנסגרות בעסק שלך, לסייע לך בייצור מכירות בזמן מלחמה ולייצג אותך באופן הטוב ביותר.
היתרונות הבולטים של היתרון היחסי פתרונות בע"מ הם מוניטין, ותק, אמינות, עשרות ממליצים ואופן פעולה שמשאיר את השליטה בידיך כבעלים של העסק. השירותים שאנו מספקים לבעל העסק שקיפות מקסימלית (שיחות מוקלטות, שיתוף טבלאות, סיכומי סוף יום, סטטיסטיקות ביצועים), ליווי צמוד של צוות ההנהלה שלנו, מעקב ובקרה מתמידים ודגש על יצירת יחסי אנוש מעולים עם לקוחותיו הקיימים והפוטנציאליים.
השירות שלנו כולל הדרכה והכשרת עובדים תוך שכלול יכולות מתמשך, כך שיציגו את העסק שלך במיטבו ויתנו מענה מקיף, אמין מדויק וממוקד ללקוחות.